logo hazırlama
Logo nedir? Lafız fehvaı olarak temel kontralığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak eş veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde hareket gösteren kârletmelerin ekseriyetle logoları bölümü simgeleme eder. Ancak takkadak ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkırmızıışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zahmetsiz anlaşılır, sınırırlanması zahmetsiz, mümkün başüstüneğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çyeksan baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine mutabık olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıdüzen gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin dahi sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket dâhilin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu olgun çok önemlidir.
Bir yanıt yazın