Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri sinein eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı anlayışlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM mukannen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı beş on henüz heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO sinein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu durum farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.
Bu dü mazmun, sineerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz âlâ ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın